Artikeln publicerades 17 augusti 2021

Vi söker ekonomiassistent

Nu söker vi på VänerEnergi i Mariestad en nyfiken, strukturerad och serviceinriktad lagspelare till ekonomiavdelningen! Ta chansen att arbeta hos det lokala energibolaget med fokus på kund och miljö.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ingår du i en avdelning om 4 personer som ansvarar för ekonomifunktionen i VänerEnergi, VänerEl och Katrinefors Kraftvärme. Avdelningen utför även ett antal administrativa uppgifter i dessa bolag. Tjänsten innebär löpande bokföring, hantering av leverantörsfakturor, betalningar, avstämningar, uppföljning av investeringar, viss fakturering och diverse bokslutsarbete. Vidare bistår du VD i administrativa sysslor, förbereder protokoll och bilagor till bolagens styrelsemöten samt ansvarar för företagens diarie- och avtalshantering.

Din profil

Vi söker en strukturerad, noggrann och nyfiken person som trivs med att arbeta tätt ihop med kollegor i en serviceinriktad och samhällsviktig verksamhet. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och gillar att ha många kontaktytor, där du gärna kommer med nya idéer och synpunkter.
Vi tror att en ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå i kombination med ett par års arbete på en ekonomiavdelning är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du har goda kunskaper i redovisning och momshantering samt en övergripande ekonomisk förståelse. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och behärskar det svenska språket i tal och skrift. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med Microsoft NAV och Document Capture.

Arbetet är på heltid och dagtid med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande, därför är du välkommen med din ansökan redan idag!