Artikeln publicerades 27 oktober 2023
Vi söker kundserviceassistent med ekonomikunskaper
Lockas du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom kundservice, ekonomi och administration hos en trygg och omtyckt arbetsgivare? Vi söker nu en kundserviceassistent med kunskaper inom ekonomi. Här erbjuds du en omväxlande och stimulerande vardag hos det lokala energibolaget som står inför en spännande resa sett till Mariestads fortsatta tillväxt!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundserviceassistent ingår du i marknadsavdelningens kundservice på
6 medarbetare som handhar fakturering och kundhantering för bolagskoncernens affärsområden: elnät, elhandel, fjärrvärme, stadsnät och telefoni. Avdelningen utgör bolagets ansikte utåt och ansvarar för receptionen, samt har hand om försäljning och avtalshantering åt dotterbolaget VänerEl AB som bedriver elhandel. Ett urval av arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är fakturering, uppföljning, kontering, avstämning, internkontroll, framtagande av underlag till bokslut samt påminnelse-, krav- och inkassohantering. Även övriga kundservicerelaterade arbetsuppgifter såsom avtalshantering och besvara kundfrågor via olika kanaler förekommer i rollen.
Tjänsten är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet är en förutsättning. Du har troligtvis erfarenhet av ovan nämnda uppgifter, specifikt ekonomi och bokföring då du kommer utgöra avdelningens ledande resurs vad gäller dessa områden. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med projektledning, kanske haft en ledande befattning eller har med dig andra erfarenheter som påvisar ditt driv och initiativtagande. Andra erfarenheter som vi ser positivt på är tidigare arbete med GDPR, grundläggande kunskaper inom juridik och/eller erfarenhet av energibranschen. Du behärskar svenska obehindrat samt har grundläggande kunskaper i engelska, kombinerat med goda kunskaper inom Officepaketet samt arbete i affärssystem.
För den här tjänsten värdesätter vi lokal förankring.
Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel, kommunikativ och har en god planerings- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös och relationsskapande i ditt sätt att vara samt trivs av att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor mot gemensamma målsättningar. Du är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är serviceinriktad där du alltid strävar efter att ge kunden ett bra bemötande och god support. Vidare lockas du av utveckling och möjligheten att driva/hjälpa till i projekt som leder till förbättringar, såväl internt som externt.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta leveranschef Staffan Arkelöv på staffan.arkelov@pn.se eller 070-377 77 12.
Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via länk på denna sida.